هر کالایی که از یک جامعه یا فرهنگ دیگر به جامعه‌ای دیگر صادر می‌شود بخشی از فرهنگ جامعه مبدا را با خود به جامعه مقصد منتقل می‌نماید و چه بسا فلسفه‌‌ی اصلی صدور و راهیابی آن کالا به جامعه مقصد انتقال همین فرهنگ جدید باشد، چرا که فرهنگ‌ها زیربنای اصلی هر اجتماعی را تشکیل می‌دهند و تنها با حاکمیت فرهنگی است که می‌توان بساط سلطه بر یک جامعه را پهن کرد. بدون شک یکی از مهم‌ترین دلایل تاکیدات همیشگی مقام معظم رهبری بر مصرف تولیدات داخلی، تأثیر فرهنگی کالاهای تازه وارد فرنگی است که در کنار آثار سوء بر اقتصاد، کند شدن چرخه‌ی تولید داخل و از رونق افتادن بازار کسب و کار برای مردم کشورمان، چالشی دیگر را تدارک دیده اند. بسیاری از کالاهای وارداتی بر مبنای نیاز جامعه‌ی ایران طراحی و تولید نشده اند، بلکه هدف از تولید چنین کالاهایی، ایجادنیازهای کاذب» در مصرف‌کننده است.

 

یک کالا نه، یک فرهنگ درست با کالای ایرانی!

جامعه ,فرهنگ ,یک ,تولید ,اصلی ,مقصد ,یک جامعه ,است که ,جامعه مقصد ,به جامعه ,رونق افتادن

مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

فروشگاه سایت بلاگ بیست علم/هنر/زندگی اقتساد نامه pax323 کنج دل كاردرماني و توان بخشی (ليلاشكارچي)آرمان همیاران علم مگافان | سایت سرگرمی و تفریحی رویای فیلمسازی یک دهه 60 وبلاگ به روز و تخصصی ویلاهای ایران و جهان